Загружаємо...
Ви тут:  Головна  >  Стиль життя  >  Культура  >  Новина

Виставка-підсумок міжнародного проекту «Icons» «The World of Icons» в Ужгороді

02.04.2019  /  0 Коментарів

27 березня 2019 року в арт-центрі «Галерея ІЛЬКО» відкрилася неординарна виставка робіт 44-х художників із Європи, Сполучених Штатів Америки, Австралії та України.

«The World of Icons» в Ужгороді – це виставка-підсумок міжнародного проекту безпредметного мистецтва «Icons», організованого об’єднанням KNO | Kyiv Non Objective, що впроваджувався протягом 2018-го року у виставковому просторі музею Михайла Булгакова в Києві. Проект задуманий та реалізований як серія експериментальних виставок, а сам простір музею став лабораторією для художніх практик митців із різних країн світу. Відтак вирішили твори митців перенести з нішевої платформи в широкий простір.

Куратор виставки Мирослав Вайда зазначив: «У рамках проекту «Icons» автори намагалися відшукати відповіді на питання: чи може існувати образ у творах безпредметного мистецтва?..»

Формуючи експозицію в Ужгороді, організатори включили до неї й роботи закарпатських митців Владислава Габди та Руслана Тремби, творчість яких близька за духом та формою висловлювання. Також у виставковій добірці представлений ще один автор, родом із Закарпаття, – Тіберій Сільваші, який водночас є й одним із основоположників об’єднання KNO, створеного у 2017 році.

Роботи, представлені в експозиції «The World of Icons», є квінтесенцією концептуального, формального та візуального досліджень мистецької спадщини ХХ століття –  конструктивізму, неопластицизму «Де Стейл», естетики «Баугауз», мінімалізму та конкретного мистецтва. Ця виставка демонструє, що фундаментальні орієнтири історії мистецтва не втратилися з плином часу, а відродилися переосмислені та розвинулися через індивідуальне та колективне візуальне мовлення сучасних художників.

Безумовно, певна категорія відвідувачів виставки буде спантеличена, адже творчість представлених художників може видатися радикальною, такою, що ламає сформовану уяву про те, яким має бути мистецтво. Ось тут і відбувається найцікавіше: формат виставки з відсутністю анотацій до робіт одразу закликає глядача стати допитливим. Представлене мистецтво не передбачає додаткового втручання та нав’язування, тому відвідувач сам на сам залишається з твором, що провокує збудження уяви та залучає глядача подумки пройти шлях мистецького експерименту.

Глядачеві неодмінно слід долучитися до практики досліджень об’єму, простору, кольору.  Концентруючись на об’ємі, наявності структури та простору навколо, твори мистецтва акцентують увагу на взаємозв’язку між об’єктом та оточенням. Тут навіть тінь від твору, вступаючи в гру, є безпосереднім продовженням самого твору, як у роботі нідерландського художника Імке ван Дейка. Диск червоного кольору відкидає зелену тінь – як негатив кольорової фотографії, як людський орган зору, де червоний (подразнюючий) врівноважується зеленим (заспокійливим). Зміна станів подразнення та заспокоєння нами сприймається як зміна емоцій, а зіткнення контрастів дарує відчуття гармонії.

У представлених роботах художники підкреслюють чіткість, спрощення, первинні форми, упорядковану композицію з використанням буденних матеріалів та обмежений колір.

Ось зразок редуктивного мистецтва – робота австралійського художника Кайла Дженкінса «Залишки №1», ідею створення якої автор описує так: «Це з серії робіт під назвою «Залишки», де я використовую надлишкові матеріали (такі, як дерево, стрічка тощо, які залишилися від попередніх творів мистецтва). Залишок і концептуальний намір попереднього твору вбудовані всередину нової роботи, навіть якщо вона починає реалізовувати інші ідеї. Фізичні відходи деревини тепер стають способом активізації архітектури стіни і простору, в якому вони встановлені, через систему відстеження чуттєвого сприйняття, через фізичну реальність».

Чи може нефігуративне мистецтво бути формою естетичного освоєння світу та почуттів або бути формою мислення у світі абстрактних категорій? Серед творів експозиції «The World of Icons» знайдуться відповіді й на ці запитання.

Виставка триватиме до 14 квітня 2019 року.

Текст: Людмила Козловська

В публікації використані окремі матеріали з сайту об’єднання KNO | Kyiv Non Objective ©.

Фото: Наталія Павлик

© Культурно-мистецька фундація Brovdi Art

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You might also like...

В головній книгозбірні краю “читали” “живі книги”

Read More →