Загружаємо...
Ви тут:  Головна  >  Аналітика  >  Новина

Реклама, візити, “джинса”: на Закарпатті фіксують дочасну передвиборчу активність

28.12.2018  /  0 Коментарів

Упродовж осені та грудня на Закарпатті представники Громадянської мережі ОПОРА зафіксували певні прояви дочасної передвиборчої активності потенційних учасників виборчих перегонів.

Про це 27 грудня повідомив координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області Ярослав Гулан під час прес-конференції «Прояви політичної активності на Закарпатті напередодні офіційного початку виборів».

Одним із проявів дочасної агітації є білборди з іменами потенційних кандидатів у Президенти, які почали з’являтися на вулицях області приблизну із початку осені.

«Це насамперед свідчить про передчасну активність ймовірних кандидатів у Президенти. З початку осені спостерігачі ОПОРИ на території області зафіксували білборди з іменами потенційних  кандидатів – Петра Порошенка, Юлія Тимошенко, Анатолія Гриценка, Олега Ляшка, Андрія Садового. Слід наголосити, що на, скажімо, сюжетах білбордів написані імена потенційних кандидатів без згадки про їх партії, немає і символіки партій», – зазначив Ярослав Гулан.

Також, за словами Ярослава Гулана, з’явилися носії зовнішньої реклами із іменами потенційних кандидатів Вадима Новинського, Юрія Бойка, Сергія Тарути, Арсенія Яценюка, Олександра Вілкула, Євгена Мураєва. На них, поміж імен є і назви партій, та й загалом – кольори у стилі символіки партій.

27 12 2018 Zakarpattia spikery

В середині грудня практично усі згадані борди в Ужгороді «постраждали» від фарби невідомих хуліганів. Наразі спостерігачі ОПОРИ звернулися до закарпатської поліції із інформаційним запитом – чи за даним фактом порушені кримінальні провадження. Однак наразі відповіді ще не отримали.

«Тут варто наголосити, що оскільки сьогодні не період виборчої кампанії, то такі дії – псування білбордів, – можуть кваліфікуватися як хуліганство. Якби пошкодження носія зовнішньої реклами було в офіційно зареєстрованих кандидатів, то тут мова могла б іти й про перешкоджання діяльності кандидата», – додає Ярослав Гулан.

Інший факт, що свідчить про дочасну активність, це робота наметів, де роздають друковану продукцію з позитивною інформацією про партію чи її лідерів. На думку ОПОРИ, де-факто, це агітаційні намети, втім, поки ще не 31 грудня, виборчої кампанії де-юре немає, то коректніше ці намети називати інформаційними.

27 12 2018 Zakarpattia preska 1

У містах та селищах Закарпаття у період із осені ОПОРА зафіксували масову роботу наметів із символікою партій «Народний Фронт», «Об’єднання «Самопоміч», ВО «Батьківщина», «Радикальна партія Олега Ляшка», «Справедливість». Більшість партій офіційно позиціонували роботу цих наметів як вид мирного зібрання, тобто, слід розуміти, для юридичної перестраховки вони офіційно повідомляли орган місцевого самоврядування про свої акції.

Крім цього, політична активність яскраво проявляється візитами потенційних кандидатів у Президенти до регіону. Із початку осені до Закарпаття завітали 4 ймовірних кандидатів: Валентин Наливайченко («Справедливість»), Юрій Бойко (Опозиційна Платформа «За життя»), Сергій Тарута («Основа») та Віталій Купрій (народний депутат).

Також спостерігачі ОПОРИ у період приблизно із жовтня фіксували й інші види довиборчої активності. Зокрема, у друкованих та телевізійних ЗМІ побільшало контенту з ознаками прихованої реклами, так званої джинси. Увага глядача чи читача привертається до розповідей чи ретрансляції думок лише одного героя, про героя розповідається лише суто з позитивної точки зору. Матеріали із ознаками прихованої політичної реклами у ЗМІ зафіксовано щодо потенційних кандидатів: Юлії Тимошенко, Петра Порошенка, Олега Ляшка, Сергія Тарути, Олександра Шевченка, Вадима Рабіновича, Андрія Садового, Інни Богословської. У друкованих ЗМІ були матеріали і так званої антиреклами – статті під виглядом аналітики проти конкретних політиків. «Антигероями» таких публікацій були Юлія Тимошенко, Юрій Гриценко, Володимир Зеленський.

Святослав Бабіля, регіональний координатор Громадянської мережі ОПОРА, зупинився на питанні загроз дочасної активності політичних сил та потенційних кандидатів.

«Насправді кампанія дочасної агітації значно ширша. Очевидно вже формуються структури, які мають стати штабами «де юре», кандидати працюють у напрямку політичних домовленостей, – каже Святослав Бабіля. – Очевидно, що такі дії політичних партій, коли вони розпочинають дочасну агітацію, ставлять під сумнів Кодекс належножгної практики у виборчих справах Венеційської комісії.  Такі дії фінансуються не з виборчого фонду. Кандидати наразі не зареєстровані і невідомо, чи будуть зареєстровані. І ми розуміємо насправді, що такі дії мають ознаки прямої політичної агітації. Крім того ми проводили дослідження щодо піару на державних субвенціях. Результати показують, що на 65% виборчих округів діючі нардепи використовують державні субвенції для власного піару».

За словами Святослава Бабілі, слід звернути увагу і на ризик використання тіньового фінансування виборчої кампанії, а також маніпуляції на різні суспільно-важливі теми. Зокрема, маніпуляції на тему війни з Росією, на його думку, стануть ключовими на обох виборчих кампаніях, як президентських та і парламентських восени.

ОПОРА нагадує, що відповідно до частини 1 статті 44 та частини 1 статті 57 Закону України «Про вибори Президента України», передвиборна агітація розпочинається кандидатом на пост Президента України наступного дня після дня його реєстрації Центральною виборчою комісією і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем виборів.

Додамо, що вибори Президента відбудуться 31 березня 2019 року, а виборча кампанія стартує 31 грудня 2018 року.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You might also like...

Лісівники Закарпаття обговорили план забезпечення пожежної безпеки в лісі

Read More →